شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گذشت در رانندگی اولین قدم در نظم دادن به ترافیک است ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞رعایت حق تقدم عبور برابراست با احترام به حقوق دیگران ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ با استفاده صحیح از وسایل حمل ونقل عمومی به بهبود ترافیک وپاکیزگی هوا کمک کنیم ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی ،نشانگر شخصیت وفرهنگ اجتماعی ماست ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ تابلوهای راهنمایی ورانندگی پیام آوران نظم وقانون هستند ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ کاهش آلودگی هوای شهرمان همکاری یکایک مارامی طلبد ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ رعایت حق تقدم عبور نشان دهنده احترام به قانون وبیانگر رشد اخلاقی واجتماعی رانندگان است
حضور آتش نشانان شهر باران در پویش نذر اهدای خون در آستانه 7 مهر روز آتش نشان/ آتش نشانی رشت 1401/07/10
حضور آتش نشانان شهر باران در پویش نذر اهدای خون در آستانه 7 مهر روز آتش نشان/ آتش نشانی رشت
 
 

"  تصاویری از اهدای خون آتش نشانان در روز یک شنبه  9 مهر 1401  در سازمان انتقال خون گیلان "

125 رشت- افراد زیادی هستند که با نیت خیرخواهانه ، خون خود را بدون هیچ چشم داشتی به دیگران هدیه می کنند. این کار اهدای دوباره زندگی به یک فرد دیگر است و البته فوایدی هم برای فرد اهدا کننده در بر دارد.

در ادامه بخشی از فوائد اهدای خون را جهت آگاهی بیشتر شما شهروندان قرار داده ایم.

خون مایع حیات بشر

قلب در هر ضربان، خون را در داخل رگ های ما به جریان انداخته و به مصرف سلول ها می رساند. خون از دو بخش اصلی یعنی پلاسما و سلول های خونی تشکیل شده است. پلاسما مایعی زرد رنگ است که حاوی آب، املاح، هورمون ها و ویتامین ها می باشد.

تحقیقات نشان می دهد اهدای منظم خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی، عروقی، سکته قلبی و همچنین سرطان را کاهش می دهد.

سلول های خونی ما نیز از گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها تشکیل می شوند. گلبول های قرمز وظیفه اکسیژن رسانی و تبادل گازهای تنفسی را بر عهده دارند. گلبول های سفید سربازان بدن بوده و از بدن ما در برابر هجوم بیماری های محافظت می کنند. پلاکت ها نیز در انعقاد خون و کنترل خونریزی نقش دارند. باید بدانید که از هر سه نفر در دنیا یک نفر در طول زندگی خویش، به خون و فرآورده های آن نیاز پیدا می کند.

چه کسانی می توانند خون بدهند؟

افراد بین 18 تا 60 سال می توانند خون اهدا کنند و اهداکننده های دائمی نیز می توانند تا 65 سالگی به این کار انسان دوستانه ادامه دهند.

در چه فاصله زمانی؟

افرادی که مشکل سلامتی ندارند، می توانند با فاصله هشت هفته خون اهدا کنند، یعنی اینکه فاصله بین دو نوبت اهدای خون باید 8 هفته باشد. در واقع اهدا کننده می تواند بعد از دو ماه برای اهدای مجدد مراجعه کند. آقایان چهار بار در سال و خانم ها سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند.

 
تعداد بازدید: 2627
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal