شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گذشت در رانندگی اولین قدم در نظم دادن به ترافیک است ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞رعایت حق تقدم عبور برابراست با احترام به حقوق دیگران ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ با استفاده صحیح از وسایل حمل ونقل عمومی به بهبود ترافیک وپاکیزگی هوا کمک کنیم ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ رعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی ،نشانگر شخصیت وفرهنگ اجتماعی ماست ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ تابلوهای راهنمایی ورانندگی پیام آوران نظم وقانون هستند ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ کاهش آلودگی هوای شهرمان همکاری یکایک مارامی طلبد ۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞ رعایت حق تقدم عبور نشان دهنده احترام به قانون وبیانگر رشد اخلاقی واجتماعی رانندگان است
پوشش بالغ بر 3 هزار عملیات توسط آتش نشانان در نه ماه 99/ آتش نشانی رشت 1399/10/14
پوشش بالغ بر 3 هزار عملیات توسط آتش نشانان در نه ماه 99/ آتش نشانی رشت
آپلود عکس

125رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، بر اساس گزارش ارائه شده توسط حوزه آمار و اطلاعات این  سازمان، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی رشت نسبت به ارایه خدمات در زمینه پوشش 3 هزار و 630 مورد حریق، حادثه و خدمات ایمنی به شهروندان فعالیت داشتند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت در ابتدای سخنان خود ضمن خدا قوت به آتش نشانان و تیم های امداد و نجات به شرح کوتاهی از خدمات آتش نشانان در حوزه عملیات ، آموزش و پیشگیری و.. اشاره کرد و گفت: یک هزار و 853 مورد حادثه آتش سوزی در نه ماهه سال 99 به سامانه 125 اعلام شد که در این میان سهم آتش سوزی منزل مسکونی 485 مورد، تجاری119 مورد، خودرو 132و آتش سوزی  علفزار و ضایعات یک هزار و 10 مورد بوده است.

بیشترین علت آتش سوزی منازل مسکونی چه بود؟

این مسوول در پاسخ به بیشترین علت آتش سوزی منازل مسکونی در رشت گفت: 51 درصد آتش سوزی منازل مسکونی بر اثر اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است.

وضعیت بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و تجاری چگونه است؟

وی با تاکید بر اهمیت ویژه بیمه آتش سوزی در جبران خسارات ناشی از بروز حوادث، ادامه داد: طبق اطلاعات کسب شده از مجموع حریق های مسکونی فقط 24 درصد و از مجموع آتش سوزی های تجاری تنها 42 درصد دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

همین گزارش حاکی است: از دیگر آتش سوزی ها 12 مورد مربوط به حریق صنعتی، 20 مورد انباری، 32 مورد اداری، 4 مورد جنگل و 39 مورد به سایر موارد بوده است.

یک هزار و 777 مورد پوشش رخداد حوادث و خدمات ایمنی

وی در ادامه به 840 مورد پوشش رخداد حوادث و 937 مورد خدمات ایمنی در نه ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در مجموع این حوادث و خدمات ارایه شده به شهروندان 630 نفر نجات یافته، 156 نفر مجروح و 17 نفر فوتی اعلام شد.

بالغ بر 31 نوع عملیات در حوزه های مختلف حوادث و خدمات

840 مورد حادثه، 937 مورد خدمات ایمنی به غیر آتش سوزی به سامانه 125 گزارش شد که تیم های امداد و نجات بی درنگ به محل حادثه اعزام شده اند که بـررسی این آمارها نشان می دهد؛ محبوس شدن در آسانسور با 300 مورد- نجات حیوانات با 433 مورد- بسته شدن درب بدون محبوس شدن افراد با 201  مورد و گیر کردن افراد در منزل مسکونی و دیگر اماکن با 139 مورد بیشترین سهم را داشته اند.

مومنی با اشاره به 5 هزار و 747 مورد از فعالیت های حوزه پیشگیری این سازمان افزود: از مجموع این فعالیت ها 3 هزار و 619  مورد بازدید و صدور طرح ایمنی ساختمان های در حال احداث، یک هزار و 667 مورد بازدید و صدور پایان کار ساختمان، 230 مورد بازدید و صدور طرح ایمنی برای ساختمان و 231 مورد بررسی علت یابی آتش سوزی ها بوده است.

توجه ویژه به اهمیت بازدید های ایمنی از ساختمان ها ...

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت بازدید ایمنی از ساختمان ها، گفت: هدف از بازدید ایمنی از اماکن تجاری، بیمارستان ها، کارخانجات به جهت پیشگیری از بروز خطـرات، آسیب ها و آتش سوزی ها و نیز حوادث برای شهروندان است که این مهم در طول سال و بطور برنامه ریزی شده و مدون در حال انجام است.

همچنان فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ ایمنی در الویت کار آتش نشانان

مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا که تاثیر بسیار مستقیمی بر کاهش آموزش های حضوری این سازمان داشته، ادامه داد: قطعا اهمیت آموزش در پیشگیری از بروز حوادث بر کسی پوشیده نیست لذا با توجه به وضعیت پیش آمده بسیاری از آموزش های شهروندی و یا حتی آموزش آتش نشانان شهر رشت و شهرستان ها از طریق فضای مجازی، ساخت فیلم، کلیپ، موشن گرافی، اینفوگرافی و... به شهروندان ارایه می گردد.

همین گزارش حاکی است: شهروندان و علاقمندان به دریافت مطالب آموزشی تهیه شده توسط این سازمان می توانند از طریق منابع ذیل نسبت به دریافت و یا مشاهده نکات آموزشی اقدام نمایند.

سایت www.125rasht.ir

اینستاگرام: atashrasht125

آپلود عکس 
آپلود عکس
 
آپلود عکس 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس
 
آپلود عکس 
 
 
تعداد بازدید: 1130
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal